Začíná služba Global Assistance

  • Autor: Vlastimil Kouřimský
  • středa 2. ledna 2019

Od 1. 1. 2019 zavádíme v našich domech nově službu Global Assistance a to pro odstraňování havarijních poruch v bytech a domech. V případě jakékoliv havarijní situace, která by ohrožovala majetek nebo zdraví či znemožňovala řádné užívání bytu nebo domu, bude možné volat službu Global Assistance.

V jakém případě volat?
Služba Global Assistance je součástí systému pojištění bytů a domů. Zajišťuje tedy výhradně havarijní služby, aby zamezila či předcházela vzniku škod na majetku a ohrožení zdraví. Neslouží k řešení běžných poruch a závad v domácnosti, které lze odstranit kdykoliv. Volejte proto pouze v případě naléhavých situací, jako je prasklé potrubí vody či topení, ucpaná kanalizace, netěsné plynové potrubí, zabouchlé dveře v bytě apod. Pokud si nejste jisti, nic se neděje, operátor po rozhovoru s vámi rozhodne, zda jde o havárii či ne.

Jak volat?
Bez dalších předvoleb vytočte číslo 1220. Zde se vám ozve automatická ústředna s nabídkou dalších voleb, zvolíte předvolbu č. 1 (odtah vozidla, právní pomoc či domácí technická asistence). Následuje další upřesnění nabídky služeb, tentokrát si zvolíte předvolbu č. 2 (domácí technická asistence) a budete přepojeni na operátora, který vás již svými dotazy povede. Je nutné oznámit, že voláte z domu ve správě OSBD Česká Lípa.
V případě havárie v bytě může volat každý, v případě havárie na společných částech domu by měl volat určený zástupce domu, většinou předseda samosprávy. Pokud zavolá někdo jiný, bude se volání zpětným dotazem na kontaktní telefonní číslo předsedy autorizovat. Tím se zabrání zbytečným výjezdům a falešným poplachům.
Upozorňujeme, že linka 1220 je placená a to i pro volající s neomezenými mobilními limity. Platí se tarif jako za běžné volání.

Jak to bude s placením?
Služba je zčásti hrazena z pojistného, takže výjezd a hodina práce (do max. výše 2 000 Kč) je v rámci pojištění hrazena a to pro každý byt 2x ročně. Další výjezd či opravu většího rozsahu si již budete muset hradit sami, stejně jako je tomu dnes. V případě havarijní opravy společné části domu bude škodu likvidovat správa družstva, takže nebudete muset platit nic.

Zavedením služby Global Assistance jsme nezrušili možnost volat dalším spolupracujícím firmám, jak jste byli zvyklí dříve. Stále také platí smlouva o havarijní službě s firmou Josef Gernat – Instala. Služba Global Assistance pouze rozšiřuje nabídku servisních služeb a v případě havárie garantuje poskytnutí pomoci.